۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۲
کد خبر: ۵۹۳۶۴۳
حجت الاسلام حسینی نژاد در گفت وگو با رسا:

برنامه دشمن بی تفاوت کردن حوزه به انقلاب است|حوزه مأمور حفظ ارزش ها است

برنامه دشمن بی تفاوت کردن حوزه به انقلاب است|حوزه مأمور حفظ ارزش ها است
رییس مجمع نمایندگان طلاب برنامه امروز دشمن را بی تفاوت کردن حوزه و قم نسبت به انقلاب دانست و تأکید کرد که حوزه های علمیه مأمور به حفظ ارزش ها هستند.

حجت الاسلام سید علی اکبر حسینی نژاد رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر تلاش برخی برای خارج کرد قم از مرکزیت انقلاب، اظهار داشت: قم مادر انقلاب و مهد انقلاب است و دشمن به دنبال ضربه زدن به خاستگاه انقلاب است.

وی با بیان اینکه حرکت انقلاب از قم و بدست مرجعیت شروع شده است، ابراز داشت: نقش طلاب در به ثمر نشاندن انقلاب کلیدی بوده است و دشمن این نکته را درک کرده و به دنبال این است که حوزه و قم را در مقابل انقلاب قرار دهد و با نفوذ در حوزه قم را به مرکز به مرکز شیعه انگلیسی تبدیل کند.

رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با بیان اینکه دشمن قصد دارد همان کاری که بر سر مشروطه آورد را بر سر قم در آورد، خاطرنشان کرد: در تاریخ مشروطه دشمن سعی کرد با نفوذ به بیوت بزرگان افرادی را تربیت کند که صحنه گردان شیعه انگلیسی باشند.

وی اضافه کرد: امروز دشمن به دنبال پیاده کردن همان مدلی است که باعث پیروزی انقلاب اسلامی شد به این معنا که طلابی را تربیت کند که حامی زورگویان و مستکبران عالم باشند و مردم را نسبت به انقلاب و نظام اسلامی مأیوس کنند، و علت تأکیدات رهبر معظم انقلاب هم به همین جهت است چرا که اگر دشمن در قم و حوزه نفوذ کند خسارات زیادی به انقلاب خواهد زد.

حجت الاسلام حسینی نژاد وظیفه حوزه را در شرایط فعلی کادر سازی برای تبیین و برطرف کردن شبهات مردم دانست و عنوان کرد: حوزه باید در شناسایی و به کارگیری نیروهای انقلابی برای مقابله با جریان های نفوذی فعال باشد و اجازه ندهد عوامل نفوذی، قم را نسبت به انقلاب بی تفاوت کنند.

وی عدم بصیرت و آگاهی را در بستر سازی برای نفوذ دشمن بسیار مؤثر دانست و گفت: حوزه باید سطح آگاهی و بصیرت را نه تنها برای خود و کادرخود بلکه برای جامعه به ویژه در ایام تبلیغ ارتقاء دهد و جوانان کشور را هوشیار و نسبت به نقشه های دشمن و جریان های انحرافی افشاگری کنند.

استاد حوزه در ادامه اضافه کرد: حوزه علمیه از راه دین و دین باوری توانست انقلاب کند چون امام مرجع دینی بود و طلاب تبلیغ مرجعیت دینی می کردند و مردم را به سمت دین مداری و و ظیفه شناسی دینی سوق می دادند و هرچه ما نسبت دین مردم و باور های مردم فعالیت کنیم و سطح آگاهی دینی مردم بالا برود ضد استعمار و اسرائیل و ضد حکومت های طاغوت می شود و ضد نفوذ می شوند این ها است که جامعه ما را واکسینه می کند.

وی با بیان اینکه جامعه دین دار و دین باور نمی تواند ضد دین و ضد انقلاب شود، خاطرنشان کرد: جامعه ای که امام حسین (ع) و اهل بیت (ع) را قبول دارد در مقابل ظلم کرنش نمی کند هرگز  تسلیم نخواهد شد، لذا دشمنان همیشه نسبت به امام حسین (ع) و روضه و سخنرانی و اسم امام حسین(ع) بردن و گریه کردن حساسیت دارند و ما باید همیشه این ها را زنده نگه داریم و حوزه قم مامور حفظ ارزش های اسلامی است.

حجت الاسلام حسینی نژاد در پایان سخنان خود با اشاره به هراس دشمن از جامعه  انقلابی و عاشورایی، گفت: ما باید نتها  فرهنگ انقلابی و عاشورایی را زنده نگه داریم بلکه باید این فرهنگ را به سراسر عالم صادر کنیم؛ امام حسین (ع) در بین همه نفوذ دارد حتی مسیحت و یهودی و بودایی ها و گاندی و غیره می بینید که امام حسین الگوی انقلابی آن ها است./842/ت301/ق

ارسال نظرات